Néptánc
Elolvasni!
1-8. osztály:
PÜNKÖSD
Az elkészült feladatokat
kérem 2020. május 8-ig (péntek) megküldeni!
1-2. osztály:
Gyakorolj
bátran otthon! Amiket tanultunk pl. egyenletes járás zenére, csárdás, kilépő,
terpesz-zár, cifra, elől cifra, hátul cifra, lenget-lenget zár, lenget-lenget
ti-ti-tá.
Egy kis
zenei aláfestéssel könnyebb!
https://www.youtube.com/watch?v=yJPxR7i7Wx4
Hozzá
kapcsolódó kérés: Jellemezze táncod valamelyik szülő vagy testvér, pár
mondatban!
Írd
le, vagy fényképezd le és küldd el az ustgyuszi@gmail.com –ra vagy messengeren
keresztül.
Az elkészült feladatokat
kérem 2020. május 8-ig (péntek) megküldeni!
3-4. osztály:
Hozzá kapcsolódó kérdések:
A Tiszai lassú és friss csárdás jellemző motívumai? „Kétlépéses csárdás” motívum
változatai? A tánc tempója?
Digitális Néptánc-Oskola 7-9. oldalt elolvasni!
Hozzá
kapcsolódó kérdések: Vidék új stílusú táncai? Mikor alakultak ki az új stílusú
táncok? Verbuválás módszerei?
Írd le, vagy fényképezd
le és küldd el az ustgyuszi@gmail.com –ra vagy messengeren keresztül.
Az elkészült feladatokat
kérem 2020. május 8-ig (péntek) megküldeni!
5-6.
osztály:
Hozzá kapcsolódó kérdések: Az ugrós különböző
műfajú változatai? A dél-dunántúli ugrósok motívumkészlete?
Hozzá kapcsolódó kérdések: Mit nevezünk régi stílusú
táncoknak? Somogy régi stílusú táncai? Karikázó, melynek lényege?
Írd le, vagy fényképezd
le és küldd el az ustgyuszi@gmail.com –ra vagy messengeren keresztül.
Az elkészült feladatokat
kérem 2020. május 8-ig (péntek) megküldeni!
8. osztály:
Mikor jelentek meg
Magyarországon e táncok? Az ugrós jelleg és a zárt forgós páros tánc
összefüggése: Hogy alakulhattak valódi páros tánctípussá?
Írd le, vagy fényképezd
le és küldd el az ustgyuszi@gmail.com –ra vagy messengeren keresztül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése